Pozvánka na AGROTEC MOGUL RALLY 2011

10. června 2011 v 11:11 | RICHARD |  U nás - v Němčičkách
Dovoluji si tímto všechny příznivce motosportu (rozbité veřejné cesty, zaprášené polní plodiny, rozezlení cykloturisté nemohoucí se dostat do své destinace a přísahající že sem už nikdy nezavítají) pozvat na dnešní a zítřejší podujetí v katastru naší krásné obce, v malebných viničních tratích a nebo v sousedství přírodních rezervací a v evropsky přírodně cenných územích. AGROTEC MOGUL RALLY, vítejte!


Ve dnech 10. a 11. června 2011 se uskuteční další ročník tak bohulibé a obyvatelstvem dotčených obcí tolik vítané a uctívané akce AGROTEC MOGUL RALLY. Historie závodů, tohoto uřvaného a smradlavého "sportu", ukazuje, že relí se musela už několikrát stěhovat. Proč ji odmítli Nikolčice, kde se v okolí jezdila? Obtěžovalo to obyvatelstvo a obec z toho neměla zhola nic. To ovšem neplatí v Němčičkách. Lokajství většiny členů zastupitelstva je bezbřehé. Pikantní je, že asi půl roku před závodem přišel úředník pověřený vedením stavebního úřadu ve Velkých Pavlovicích do ZD Němčičky s formulářem či bianko prohlášením se souhlasem s konáním závodů na cestách a v okolí areálu a pozemků užívaných ZD. Ano, čtete dobře, úředník obcházel a vyřizoval tuto ryze soukromou akci! ZD Němčičky zcela správně do formuláře výrazně napsalo, že s konáním akce nesouhlasí.

Bylo to někdy v polovině března, kdy jsem se potřeboval dostat na své pozemky v trati Zbavce a ejhle, jedouce vozem po asfaltce spojující bořetickou Kraví horu a Velké Pavlovice, byl jsem zastaven mladíkem v reflexní vestě že dál prý nemohu, protože cesta je uzavřena kvůli nějakým rychlostním zkouškám pro Agrotec Rally. I podivil jsem se, že někdo si uzavře cestu, která se mimo jiné nachází též na mém pozemku, čili jde o soukromou cestu a nejedná s majiteli. A prý že má na to povolení od starosty Němčiček. Vysmál jsem se mu, neboť jsem se domníval, že je to klamání, protože starosta snad nemůže povolovat takovou blbost na soukromých pozemcích. A přepočítal jsem se, týpek skutečně vytáhl lejstro, kterým starosta povoloval uzavírku soukromé cesty. Neuvěřitelné! Papír jsem po něm hodil, zaklel a řadíce jedničku, šlápl na plyn kupředu. Mladíček za mnou ještě chvějícím se hlasem volal, že se již startuje a že budu mít problémy! No věřili byste tomu, že brigádník od soukromé firmy vám vyhrožuje problémy když se chcete dostat na svůj pozemek?
Na jednom z časně jarních veřejných zasedáních zastupitelstva Němčiček padly dotazy na rally. Starosta prohlásil, že žádné informace o rally nemá a tak že se nic povolovat nebude. Na dalším zastupitelstvu, kdy byl dopředu avizován nějaký program, starosta na začátk jednání ohlásil, že bude změna programu a přivítal na jednání generálního ředitele Agrotecu p. Radu, který naprosto bezprecedentně dostal mnohodesítekminutový prostor pro téma této zcela zbytečné a lidi omezující akce. Obhajoval ji způsobem, který jakoby vycházel z učebnice manipulace s davem - ano, zastupitelstvo mu na to skočilo a i přes debatu na místě a zejména odmítavý výsledek několikaměsíční ankety na webu obce, záměr většinou 6:3 schválilo.


Tak jsem se tehdy dost naštval. Zjistil jsem si, kudy loni vedly trasy rally, srovnal to s mým LV a seznal jsem, že se trasa bude pravděpodobně v několika případech křížit s mými pozemky. Zajímavé, že mne dosud nikdo nekontaktoval s žádostí o povolení. Aniž bych dělal nějaké dusno, prohlásil jsem, že počkám, jak tomu bude letos a že kdyžtak spáchám nějaký pikantní happening, například "piknik u cesty" atd. Ejhle, Rally pár týdnů před akcí změnilo trasy. Že by? Každopádně i tak má vést přes soukromé pozemky, jenže osob, kterým je to zřejmě ukradené. Pochybuji ale, že pořadatelé mají jejich souhlas. Každopádně se také během uzavírek (podrobnosti najdete na www.nemcicky.cz v sekci Aktuálně) zemědělci nedostanou na své pozemky, aby mohli pečovat o úrodu a ošetřovat ji. Také turisté budou do značné míry omezeni v pohybu krajinou a to jak ti pěší, tak i cyklo- a moto- z nich.
A kdo jsou ti po jejichž pozemcích se pojede? Dovolil jsem si nedávno připravit jejich seznam. Opravdu není mezi nimi nikdo, kdo by se vzepřel arogantní samovůli motoagresorů?

Aleš Hádlík, Němčičky
Handlová Marie, Moutnice
Horák Radek Ing.Němčičky 132, Němčičky, 691 07
Rozínková Marta, Němčičky
Šlancar Milan, Břeclav
Hádlík Ladislav Ing.Pod Břehy 1011/52, Velké Pavlovice, 691 06
Kameníková MarieNěmčičky 79, Němčičky, 691 07
ZD Němčičky
Karel Hycl, Němčičky
Ovesný František a Ovesná Pěvuška Ovesný František Němčičky 82, Němčičky, 691 07 Ovesná Pěvuška 82, Němčičky, 691 07
Buchta FrantišekPalackého Třída 279/138, Brno, Královo Pole, 612 00
Buchta AntonínUrbinská 142, Český Krumlov, Domoradice, 381 01
Suský FrantišekNěmčičky 173, Němčičky, 691 07
Jakub Suský, Němčičky
Pavel Čermák, Němčičky
Jan Schejbal, Kudlovice
Pavel Čermák, Němčičky
Ludmila Varmužová, Němčičky
Bálka ZdeněkHorní Bojanovice 19, Horní Bojanovice, 693 01
Komárek MojmírPavlovská 501/10, Brno, Kohoutovice, 623 001/3 Komárková HelenaPavlovská 501/10, Brno, Kohoutovice, 623 001/3 Komárková LadislavaPavlovská 501/10, Brno, Kohoutovice, 623 001/3
Jeřelová HanaBratislavská 454/47, Podivín, 691 45
ZD Němčičky
Pinkas FraNTIŠEK velké pavlovice
Vítečková ZdeňkaU Větrolamu 1009/31, Hustopeče, 693 01
Zemědělské družstvo Němčičky153, Němčičky, 691 07
Opršal JaroslavCihlářská Čtvrť 3157/17, Hodonín, 695 01
Bursa MichalDobrovského 707/14, Brno, Královo Pole, 612 00
Písaříková Jitka Bc.Voroněžská 2549/9, Brno, Žabovřesky, 616 00
Hálková LudmilaNěmčičky 234, Němčičky, 691 07
Průdek VlastimilNěmčičky 13, Němčičky, 691 07
Oslzlý RudolfKobylí 621, Kobylí, 691 10
Kobza MilanNěmčičky 212, Němčičky, 691 071/2 Kobza RadekNěmčičky 212, Němčičky, 691 071/2
Mikulášek Libor Ing.Veselá 237/37, Brno, Brno-město, 602 00
Emilie Šlancarová, Hustopeče
Hanzálková Ludmila9, Němčičky, 691 07
Pinkas Václav77, Němčičky, 691 07
Čermák HynekMirovická 1091/36, Praha, Kobylisy, 182 00
ŠSV Velké Pavlovice
ZD Němčičky
Marie Šlancarová, Němčičky 129
Matyšková Marie, Nikolčice
Lubomír PšurnýDrahová 818, Uherský Ostroh, Ostrožské Předměstí, 687 24
Procházka ZdeněkNěmčičky 66, Němčičky, 691 07
Vítečková ZdeňkaU Větrolamu 1009/31, Hustopeče, 693 01
Stávek PavelNěmčičky 255, Němčičky, 691 071/2 Stávek RadimNěmčičky 256, Němčičky, 691 071/2
Petr Horáček, Němčičky
Peš Jaroslav Ing.772, Kobylí, 691 10
Skalníková LudmilaKlímova 2127/4, Brno, Žabovřesky, 616 00
Petr Horáček, Němčičky
Heckelová Ludmila MUDr.Tylova 412, Vysoké Mýto, Choceňské předměstí, 566 01
Pivoňka Pavel Ing.Krásného 1164/59, Brno, Židenice, 636 00
Dürrová MarieSokolská 212, Pečky, 289 111/2 Hrabec František JUDr.Svatopluka Čecha 2793/70, Brno, Královo Pole, 612 001/2
 


Komentáře

1 -Vicky- -Vicky- | E-mail | 10. června 2011 v 19:59 | Reagovat

Je to pro me ponekud neuveritelne. Svete div se, v Nemecku se jezdi mistrovstvi sveta rallye v moselskych vinicich (v srpnu!!!), ale jen cesky clovek je natolik dusledny a napne vsechny sily, aby jej nahodou cokoliv neomezilo v jeho osobnich zajmech. Az se divim, ze se vubec v nasi republice neco deje, proc se vlastne namahat, kdyz nikdo o nic nestoji.

2 Pavel Pavel | 10. června 2011 v 21:51 | Reagovat

Aha :-) Já se ale Vicky zeptám k tomu Rallye - QUI BONO?? Jsou osobní rozbité veřejné cesty, jejichž opravy se stejně budou platit z veřejných peněz? Já po těch trasách rallye párkrát za rok jezdím a jsou skutečně zdemolované. A demoluje je ryze soukromá, komerční akce. QUI BONO?? Jezdí se nocí nádhernou, kvetoucí dubohabřinou, kolem několia přírodních rezervací - všimli jste si těch mapek? Co ptáci, kterých už tak v naší přírodě mizí..? Myslím, že autor nemá jen osobní zájmy, asi to bude poněkud širší. Komu prospívá taková rallye?? Má to nějaký smysl? Nenacházím...

3 -Vicky- -Vicky- | E-mail | 13. června 2011 v 0:32 | Reagovat

No ja nevim, Pavle, ale nepripada mi, ze pisatel by se zamyslel nad smyslem automobiloveho sportu jako takoveho. A ostatne do takove debaty bych se ani nepoustel, protoze nema valneho smyslu. Ostatne mnohokrat pouzivane slovni spojeni o jakesi soukrome akci take pokulhava. Poradatelem jednotliveho podniku jako takoveho je sice nejaky soukromy subjekt, serial je ale zastresen narodni sportovni autoritou FAS v AČR (Federace automobiloveho sportu v autoklubu ceske republiky). Tato je zaroven zase zakomponovana v dalsich mezinarodnich a narodnich sportovnich organizacich. To jsou pravda sfery spise politicke nez sportovni, rozhodne to ale neni zadny "soukromy chaos", ktery by si nekdo vymyslel.
A ted jen konkretne k Rallye Hustopece jako takove. Tahle rallye ma dva zasadni problemy, ktere mistni mohou drazdit:
1) Nema zde zadnou dlouhou tradici, tudiz vse je tak trochu nove. Kolem Mlade Boleslavi, Zlina ci Klatov, kde se jezdi souteze tricet let, se nad tim uz prakticky nikdo nepozastavuje...
2) Poradatele uz nekolik let co se tyce trati "vari z vody". Dari se jim poskladat malo useku, na kterych se dva dny jezdi. Tim vytvari na mistni obyvatele vetsi zatez, nez tomu byva na ostatnich soutezich, kde po dvou prujezdech posadky urcitou oblast opusti a zde muze infrastruktura fungovat zcela normalne. Tezko rict, zda v tomto pripade byla drive slepice ci vejce...

4 Richard Stávek Richard Stávek | 13. června 2011 v 9:08 | Reagovat

Vicky a Pavle, děkuji za inspirativní komentáře. Dál trvám na tom, že akce podobné této rally postrádají smysl a nemají pro region pražádný přínos - potvrdilo mi to setkání s účastníky-diváky-fanoušky před, během i po akci - většinou přijeli zásobení vlastními zdroji (z alkoholu v naprosté většině pivo, zbytek lihoviny, ze stravy hlavně klobásy a konzervy), přespávali načerno v lese (dokonce zajeli autem do lesa i za ceduli PŘÍRODNÍ REZERVACE) či ve vinicích (asi 30 aut parkovalo ve vinicích u rozhledny nad Kraví horou), kde celou noc vyváděli kravál a po ránu obohacovali terroir svými fekáliemi; podle informací stánkařů jen u rozhledny vyčepovali za jednu noc 4 bečky - mimochodem ne místní, ale borci od Zlína, dokonce nabízeli holandské pivo - zajímavá propagace regionu!).
Vicky, nezlob se, ale to že se nějaká rally jede prý na Mosele ve vinicích je mi šumafuk. Ať si tam dělá kdo chce co chce. Já nechci být omezován šaškárnami kolem tohoto přihlouplého a zcela zbytečného a nic nepřinášejícího kvazi-sportu. A je škoda, že se ke mě takto nahlas zatím nepřidali ti všichni, jimž fanoušci a diváci rally v Němčičkách např. dolámali větve na třešni (proč by se trhali s třešněmi, když se stačí zavěsit na celou větev a tu si odnést pěkně na divácké místo k trati, že!?) nebo vytrhali záhon pěkně narostlých mrkví (po klobásách a pivu trocha vitamínů, ne?). V Boleradicích se umí postavit za své a z intravilánu obce a značné části katastru je už vyštípali...třeba to lidem docvakne i u nás...

5 Luboš Osička Luboš Osička | 13. června 2011 v 13:35 | Reagovat

souhlasím Richarde, upřímně, tam kde se to jezdí u M. Boleslavi či např. Měřína, asi nemají obyvatelé takový vztah k půdě, či tam nic nepěstují jak zde a i kdyby, nemusí mě to zajímat, ať to dělají tam, kde s tím nemají lidi problém, ale u své vinice to opravdu nechci a ani diváky, kteří se prostě v přírodě ve velké většině chovat neumí, protože, a teď hodně paušalizuji, městský člověk (nejenom člověk z města, spíše typologie chování) nemající přímý vztah s něčím v krajině se tvořícím a žijícím v betonové zástavbě je v tomto případě naprostý mimoň a nemůže pochopit stanovisko člověka, kterému to vadí.

6 Luboš Osička Luboš Osička | 13. června 2011 v 13:36 | Reagovat

Richarde, pošli mi, prosím, tu pozvánku na kongres ...

7 Petr K. Petr K. | 13. června 2011 v 16:49 | Reagovat

je smutné. když se kdejaká lumpárna a šlendryán zaštiťuje "vyššími"zájmy, zvučnými jmény, meznárodními federacemi či Evropskou unií. Použít cizí pozemek bez vědomi a svolení vlastníka se prostě nedělá. A hanit dotyčného vlastníka, pokud se proti tomu ozve, do zpátečníků je docela sprosté. Kdyby na mojí cestě dělal někdo rychlostní zkoušky, zaparkoval bych tam traktor s valníkem.

8 -Vicky- -Vicky- | E-mail | 13. června 2011 v 21:03 | Reagovat

Pokud zamenujeme vandalismus s fanouskovstvim, pak nastava problem. Stejny, jako kdyz vidime jen zabery z fotbalovych stadionu plnych raudies. A stejnym zpusobem ma byt dotycny i potrestan. Nemam rad podobne "fanousky", ale mam rad tento sport. Nemam rad ozrale chuligany tahnouci z vinnych sklepu, ale mam rad vino. Dobrych a spatnych lidi je vsude stejne, at uz mezi fanousky ci vinari.
Nebudu zde obhajovat rallye, nepotrebuje to. Ja si k nemu vzdycky nejakou cestu najdu, pokud nebude tady na jizni Morave, svet se nezbori.
A propos jeste malickost k tomu, jak pripadne zdejsi kraj tezi ci netezi z pritomnosti rallye. Co se ubytovani tyce, je problem jej na dobu zavodu sehnat, takze bych nerekl, ze se tu nic "nedeje". To, ze napr. v Popicich se clovek nema prakticky kde poradne najist, je vec druha... A nebudu uz mluvit o tom, ze nez jsem se sem pred lety prestehoval, znal jsem zdejsi kraj prave jen diky rallye...

9 -Vicky- -Vicky- | E-mail | 13. června 2011 v 21:09 | Reagovat

Petr K.: Nikdo se nicim nezastituje, pouze konstatuji, ze anarchie zde neexistuje. Vse ma sva pravidla. Pokud se jede po soukrome ceste, pak majitel musi udelit souhlas. Pokud je vlastnikem obec, pak musi dat souhlas ona. Pokud se nemylim, nejde tady o to, ze by nekdo jezdil nekomu po pozemku (pokud ano tak ne soutezici), ale o to, ze dotceny se nemuze volne pohybovat, protoze jej uzavery omezuji.

10 Richard Stávek Richard Stávek | 13. června 2011 v 22:05 | Reagovat

Vicky, prave ze jezdili letos i minule roky po soukromych pozemcich, od obce sice meli souhlas, ale ne na celou delku tras. Na mnoha mistech to proste vede ty trasy pres soukrome pozemky a bylo tomu tak i letos - takze nejenom fanousci, ale i rozbite cesty. Dalsi vec: zjistil jsem, ze poradatel rozvezl po nekterych usecich "polnacek" drt ze starych asfaltek, ktera se behem zavodu rozletala po okolnich polich a krome jineho i do me vinice. Ja nestojim o ropne latky v me pude! At si to prijdou vysbirat! To je devastace terroir!

11 p.j. p.j. | 14. června 2011 v 7:43 | Reagovat

tuhle logiku, kdy se závodí na hranicích rezervací, na šumavě a pod., dost dobře nechápu. Sakra, ať si smrdí někde na dně povrchových dolů v severních Čechách, v průmyslových zónách, v Praze ať si uzavřou kus města od Vysočan po Malešice nebo Letňany. Takhle mi to přijde stejně absurdní, jako když se místo paneláku zbourá kus historického jádra, nebo jako když někdo vyšplhá na nějakou horu, aby si tam v křišťálovém vzduchu mohl zapálit vrcholové cígo.

12 Uhlir Uhlir | 24. června 2011 v 6:22 | Reagovat

Zajímavý snímek toho co se může odehrát při rally okolo vinic je zde:http://www.agresori.com/14157-salto-s-citroenem.html
To se asi vinohradníci poradují když se jím vozítko parkát otočí přes 3-4 řádky, co?

13 cute beach dresses cute beach dresses | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 11:49 | Reagovat

I hope to be able to give something back & guide others like this message board has helped me
http://www.speakdress.com

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama