Vinaři na veletrhu Regiontour

16. ledna 2011 v 21:28 | richard |  Reportáže
Včera jsem se otočil do Brna podívat se na letošní expozice více a více vinařsky vyhledávaného veletrhu Regiontour.


Cestovní ruch patří k významným složkám národního hospodářství, zejména v turisticky atraktivních oblastech. A těmi se vinařské regiony bezesporu pomalu ale jistě stávají. V zánovním pavilonu P brněnského výstaviště se odehrávala nabídka samotných regionů, kterou lákaly návštěvníky, aby k nim zavítali. Kraje, ale i mikroregiony, zainvestovaly do zviditelnění se mezi těmi, kdo přišli na letošní veletrhy cestování hledat inspiraci např. pro strávení dovolené.

Foto 1: Mezi nepřehlédnutelné dominanty patřila expozice Slovácka v rámci zlínského kraje - I zde teklo víno proudem.

Na stánku města Velké Pavlovice se během veletržních dní střídalo několik místních vinařů. Já jsem se tam potkal s Vladimírem Zborovským, spolumajitelem vinařské společnosti Vinařství Zborovský, v. o. s., a položil jsem mu několik otázek.

Foto 2: Uprostřed snímku Vladimír Zborovský

RS: Proč jste se rozhodli jít prezentovat se sem, na Regiontour, co bylo hlavním důvodem?
VZ: Vlastně nás oslovilo město Velké Pavlovice, zda bychom měli zájem sem jít jeden den prezentovat svá vína, střídáme se zde totiž s ostatními vinaři. S městským úřadem máme dobré vztahy a tak jsme chtěli podpořit propagaci mikroregionu a pochopitelně zejména sídla naší firmy. Jde o vzájemnou symbiózu - město vychází během roku vstříc vinařům, nyní zde během veletrhu zase my napomáháme zatraktivnění velkopavlovické expozice.
RS: Jak pro vaši firmu vnímáte přínos vaší přítomnosti zde?
VZ: Samozřejmě že každá forma propagace má svá specifika. I to ochutnávkové rozlévání našich vín zde na stánku vnímám jako jistou formu zviditelnění, nutno ale podotknout, že od přítomnosti zde na stánku a nalévání návštěvníkům procházejícím kolem velkopavlovického stánku vnímám spíše jako gesto, jako podporu turismu, povědomí o vinařtví ve Velkých Pavlovicích. Občas se tu zastaví i někdo, kdo se s našimi víny už setkal a tak se u sklenky vína pozdravíme.
RS: Čemu kladete v rámci propagace a reklamy ve firmě důraz především?
VZ: Nevím, jestli se to tak dá pojmout. Reklama a propagace vinařské firmy se skládá jako mozaika z mnoha drobných střípků, které přispívají k obrazu celku. Naši rodinnou firmu jsme založili před necelými deseti lety a až posledních čtyři pět let jsem si uvědomil, že jsme opravdu známější. Ta drobná mravenčí práce, kterou jsme dali každodenně propagaci, se tedy myslím vyplatila.
RS: Potkáte se tu na stánku i třeba s vašimi stálými zákazníky?
VZ: Ano, například před chvílí se tu stavovala jedna paní, co si nakupuje pravidelně víno na našem internetovém obchodě. Byla velmi mile překvapená, že jsme její jméno znali. Směsice zájemců o ochutnání našich vín je tu různá - stavují se tu jak stálí, tak i občasní zákazníci a já doufám, že i potencionální. A je to tu příjemné - setkám se tu i s lidmi, kteří od někoho dostali jako dárek naše víno a sem nám přišli jen říci, že jim chutnalo a to jistě potěší.

Na veletrhu se prezentovala mezi jinými také přední velkobílovická vinařská společnost Vinařství Petr Skoupil, která v loňském roce otevřela nově zbudovaný Vinařský dům Skoupil v trati Belegrady, přímo mezi vinohrady. Byli jste už u Skoupila na pohárek či na obědové menu? Já ano, několikrát, určitě se o těchto návštěvách zmíníme časem i v rubrice Recenze.
Na Regiontouru jste se dále mohli potkat s víny z Dolnokounicka, Uherskohradišťska, Hustopečska, s expozicí Národního vinařské centra a mnoha jinými.

Foto 3: Expozice firmy Valtické podzemí
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama