Templářské růžové André 2009

10. listopadu 2010 v 6:00 | richard |  Ochutnávka

Biovlna tuzemských vín je tu. Jak již mnozí příznivci biovín, resp. vín připravených z hroznů pocházejících z ekologického zemědělství, očekávali, na tuzemský trh přichází první vína od vinařů, kteří se před třemi lety přihlásili do transformačního tzv. přechodného období a sklizeň 2009 byla první, z níž měli certifikované hrozny a mohli tak vyrobit první víno z nálepkou BIO. 


O výrobci
Společnost Templářské sklepy Čejkovice, která je zároveň jediným vinařským družstvem v Česku, patří progresivním vinařským firmám na poli marketingu. Originální pojetí adjustáže vína, osobitý styl promo akcí či sofistikovaná reklamní kampaň jsou hlavními rysy a důvody silného vzestupu společnosti v posledních letech. Generální ředitel družstva, Ing. Pavel Pastorek obdržel již opakovaně ocenění Manažer roku - nejprve malé firmy a nyní, kdy se společnost rozrostla, po pěti letech také v kategorii střední vinařské firmy.
Templářské sklepy představili svou řadu biovín již na veletrhu Vinex. Souběžně s ní byla zahájena akce pro uživatele sociální sítě Facebook, která nese název Vinařem pro radost: účastnící se budou moci stát patronem keřů révy vinné a sledovat jeho pouť vinařskou sezónou od vypěstování až po sklizeň.

O víně
Rosé André 2009 je plněno do typické "templářské" láhve (vlastní design a vlis loga na patentované láhvi) bílého skla, kde obzvláště dobře vynikne již na první pohled barva vína. Hrdlo obepíná průhedná plastová záklopka a již na její hlavičce se objevuje nápis BIO. Korek byl zvolen vysoce kvalitní ST12 (aglomerát s tzv. dvojploškou - tedy ač hlavní tělo korku tvoří technický korek, vín je ve styku s korkem přírodním, který je na obou koncích a tvoří jakousi právě dvoujplošku) od známé korkařské firmy Colombin z italského Trieste. Viněta se stylově poněkud odlišuje od dosavad známých historických templářských atributů a jsou na ní moderní prvky - foto zelenajících se vinic, růžové pozadí. Na krčku láhve je na provázku zavěšena inormativní knížečka, kde se zákazník dozví detaily o výrobcem vypsané akci facebookové akci "Vinařem pro radost". Adjustáži nechybí ani zadní viněta. Celkově se v údajích v textu vinět dozvíme následující:
"Hrozny pro přípravu BIO vín jsou připravovány a zpracovávány v systému ekologického zemědělství s maximálním důrazem na ochranu životního prostředí a udržitelný rozvoj.
Víno s cihlově červenou barvou s odlesky sušené pomerančové kůry. Ve vůni převažuje jahodový jogurt, karamel a malinový syrup. Chuť je svěží, pikantní, mladistvá s dozvukem dozrávající třešně."

Senzorická analýza
Barva je jemně jahodová, světlejší s fialovým meniskem, evokuje tak styl reduktivnějšího vyrobního postupu. Vůně je výrazná, ovocitá, jakoby spíše kandované ovoce nebo čerstvě umixovaný mléčný jahodový koktejl. Chuť má mohutný nástup, čistý průběh, ale odeznívá rychleji. Víno sice působí v prvním dojmu svěže, ale v dochuti mu zjevně chybí kyselinka, která by byla u odrůdy André tolik očekávaná.

Hodnocení ve 100-bodovém systému Mezinárodní unie enologů: 83 b.

Shrnutí
Název: André Rosé;
Ročník: 2009
Jakost: Jakostní víno s přívlastkem pozdní sběr
Původ: vinařská oblast Morava, vinařská podoblast velkopavlovická, vinařská obec Borkovany, viniční trať Rozehnálky
Zbytkový cukr: 1,7 g/l
Kyseliny: 4,9 g/l
Alkohol: 12,5%
Event. Č. jakosti: 31E-10/37
Č. šarže: 18/09
Plněno v: Veritas Bošovice
Cena (e-shop distributora):
Balení: láhev 0,75 l, 6 ks v kartonu
Kontakt na distributora a výrobce: www.templarske-sklepy.cz

Jde o pěkné růžové víno plošně dostupné a s kvalitní marketinkovou podporou. Ovocitost růžového André z Tepmlářských sklepů bezesporu osvěží širokou škálu spotřebitelů v nadcházejících jarních a letních dnech.
 


Komentáře

1 wedding gowns dresses wedding gowns dresses | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 10:02 | Reagovat

Sweet is the remembrance of troubles when you are in safety. (Euripides)
http://www.speakdress.com

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama